Niet-aangeboren hersenletsel (NAH) bij kinderen
Stap nu in
- Ruim 90 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Op ieder device
Normaal gesproken ontwikkelt het brein van een kind zich en blijft deze zich ontwikkelen. Het kan echter voorkomen dat deze ontwikkeling van de een of de andere dag 'knakt', bijvoorbeeld door een aanrijding of een hersenbloeding. Hierdoor kan de ontwikkeling stagneren en een terugval ontstaan in het dagelijks functioneren na het niet-aangeboren hersenletsel (NAH) dat het kind heeft opgelopen. Deze cursus gaat over de kinderen die hersenletsel hebben opgelopen en dus een 'knik' in de ontwikkeling hebben.
In deze cursus vertelt Christiaan Gmelig Meyling over niet-aangeboren hersenletsel, de gevolgen hiervan op de lichamelijke, cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van een kind en de rol van de (kinder)fysiotherapeut in de revalidatie. Hij neemt je mee in de reis van de patiënt, waarbij er aandacht wordt besteed aan het (kinder)fysiotherapeutisch onderzoek, geschikte testen voor verschillende hulpvragen en de (kinder)fysiotherapeutische behandeling. Tot slot doorloopt hij, aan de hand van de vijf fasen van herstel, de revalidatiereis van een fictieve patiënt.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- kenmerken van kinderen en jongeren met NAH beschrijven.
- begrijpen hoe de zorg in Nederland voor deze kinderen/jongeren is georganiseerd.
- klinimetrie inzetten die nodig is om deze doelgroep in kaart te brengen.
- de visie op revalidatie bij kinderen en jongeren met NAH je eigen maken.
- adviseren welke (kinder)fysiotherapeutische behandelingen mogelijk zijn met aandacht voor de diagnose van specifieke problematiek.
Stap nu in
- Ruim 90 cursussen
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang