Effectief omgaan met agressie in de huisartsenpraktijk
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Keuze uit meerdere paketten
In de huisartsenpraktijk kunt u te maken krijgen met agressief gedrag. Een gefrustreerde patiënt staat aan de balie omdat hij geen doorverwijzing heeft gekregen. Hij wordt steeds agressiever en begint te schreeuwen. Wat moet u nu doen? En hoe kunt u uw medewerkers hierin begeleiden?
In deze cursus leert u hoe u effectief om kunt gaan met agressief gedrag van patiënten. Denk daarbij aan praktische strategieën om conflicten te de-escaleren, empathisch te reageren op emotionele spanningen en een veilige werkomgeving te waarborgen voor zowel medewerkers als patiënten. Aan de hand van voorbeelden, concrete technieken en handvatten wordt hier op een heldere en praktische wijze inzicht in gegeven. Zo zorgt u ervoor dat u en uw team voorbereid zijn op uitdagende situaties.
Preview
Leerdoelen
Na het volgen van deze cursus:
- kunt u effectief omgaan met lastig gedrag, emotie en agressie.
- kunt u de-escalerend communiceren.
- kunt u agressiebeleid vormgeven.
- kunt u een psychologisch veilige werkomgeving creëren.
- kunt u na een schokkende gebeurtenis opvang en nazorg aan medewerkers en patiënten bieden.
Stap nu in
- Ruim 60 cursussen
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang