Patiëntgericht en gastvrij: jij maakt het verschil!
Stap nu in
Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor tandartsassistenten.
- Ruim 30 cursussen
- Onbeperkt toegang
- Verplichte cursus Röntgen
In deze cursus komen de verschillende aspecten van patiëntgerichtheid aan de orde. Zo is de ontvangst (begroeting) belangrijk, je houding en de sfeer die je uitstraalt. We behandelen hoe je kunt zorgen voor een patiëntgerichte ontvangst en hoe je patiëntgericht kunt telefoneren. Maar we gaan zelfs nog een stapje verder, en dat is: gastvrijheid.
Een patiëntgerichte organisatie stelt de patiënt centraal; dit betekent dat er oog is voor de bewuste en onbewuste wensen van de patiënt. Dit gaat zeker niet ten koste van de deskundigheid; patiëntgerichtheid is een toegevoegde waarde. En jij, als eerste aanspreekpunt, bent een enorm belangrijke schakel om de patiënt tevreden te houden.
Preview
Leerdoelen
Na afloop van deze cursus kun je:
- de verschillende aspecten van patiëntgerichtheid en gastvrijheid benoemen
- beter inschatten wat de (onbewuste) wensen van de patiënt zijn
- je patiëntgericht en gastvrij opstellen in de praktijk
- op een patiëntgerichte manier omgaan met ontevreden reacties
- patiëntgericht telefoneren
Stap nu in
Deze cursus is onderdeel van het abonnement voor tandartsassistenten.
- Ruim 30 cursussen
- Ruim aanbod
- Onbeperkt toegang